HISTORIA - ROKY 1998 - 2005


HISTÓRIA RALLYE PREŠOV


V roku 1997 sa absolútnymi majstrami Slovenska v rally stali Prešovčania Drotár s Bánocim. Tento ich úspech mal veľkú odozvu v ich rodnom meste a medzi miestnymi nadšencami automobilového športu sa zrodila myšlienka obnoviť tradíciu rally v meste. Skupina okolo Mira Balčáka a Vlada Bánociho zorganizovala po 15 rokoch znovu rally v Prešove.





Deviaty ročník Rallye Prešov sa konal v dňoch 1.-2. mája 1998 a bol zaradený do majstrovstiev Slovenska. Trať bola rozdelená do dvoch etáp, prvý deň sa jazdil okruh na začiatku diaľnice Prešov-Košice. Na štart sa postavilo 21 posádok, medzi ktorými najviac vyčnieval exmajster Európy Enrico Bertone na vozidle Toyota Celica, štartujúci prvýkrát na Slovensku za tím Styllex B.E.I.V, ktorý po vypadnutí domácej posádky Drotár-Bánoci bez problémov vyhral. Za ním skončili Béreš-Kuruc a Suško-Horniaček. Súťaž mala výborný ohlas, divácka kulisa /na okruhu bolo snáď 10 000 ľudí/ presvedčila o správnosti myšlienky, a tak bolo všetkým jasné, že rally sa v Prešove robiť bude aj naďalej.



Jubilejný desiaty ročník Rallye Prešov sa konal v dňoch 30.4.-1.5.1999. Trať obsahovala 4 RS, ktoré sa 3x opakovali. Spolu mala 335 km, z toho 104 km RS. Absolútnymi víťazmi sa stali Chovanec-Holáň pred Suškom s Horniačkom a Habermanom s Jirátkom. Okrem tradičných RS bola v tomto ročníku do trate zakomponovaná RS Cemjata, ktorá pre svoju náročnosť už pravidelne rozhoduje o výsledkoch na prešovskej rally.



Jedenásty ročník Rallye Prešov bol okrem majstrovstiev Slovenska zaradený aj do majstrovstiev zóny strednej Európy. Preteky boli rozdelené do dvoch dní, prvý deň sa išlo 70 km v 6 RS a druhý 68 v 7 RS. Spolu mala trať 405 km. Viťazstvo si vybojoval Igor Suško s Emilom Horniačkom zásluhou výkonu v druhom dni, do ktorého šli z druhého miesta za Arazimom. Ten spolu s Gálom obsadil druhé a Stano Chovanec s Karolom Holáňom tretie miesto. Hneď za nimi skončili Prešovčania I.Drotár s V.Bánocim na kitovej Octavii.

Dvanásty ročník Rallye Prešov konaný 9.-10.júna 2001 vyhral so šťastím Stanislav Chovanec. Na trati RS deklasoval svojich súperov. Pred poslednou RS nemohol naštartovať svoju Octaviu WRC, podarilo sa mu to až po 15 minútach a dostal 2 min. a 30 sek. penalizáciu. A tak sa stalo, že na cieľovej rampe naňho netrpezlivo čakali nielen diváci, usporiadatelia ale aj skoro všetci jazdci. Druhé miesto obsadil domáci Tibor Cserhalmi so spolujazdcom Martinom Krajňákom na Subaru skupiny N a tretie Líška . Naopak nedarilo sa jednému z favoritov Bujdošovi s Ford Escort WRC, keď obsadil až predposledné miesto.



Trinásty ročník Rallye Prešov ovládli českí pretekári, keď obsadili prvých 5 miest v absolútnom poradí. Vyhrala posádka V.Pech- P.Uhel pred posádkami L.Otto - H.Středa a R.Špúrek - K.Vajík. Žiaľ, smolu mal Prešovčan Cserhalmi, keď po technickej poruche vypadol z prvého miesta v druhej RS. Spomínaná RS Cemjata v tomto ročníku "úradovala", vypadla na nej takmer polovica jazdeckého poľa.







Po ročnej pauze, v roku 2003 sa prešovská rally nekonala, sa uskutočnil štrnásty ročník Rally Prešov. Víťazom sa stal známy poľský jazdec Leszek Kuzaj s Macejom Szepaniakom pred domácim Tiborom Cserhalmim a čechom Jánom Štepánkom. Smolu mal Jozef Béreš ml. ktorý spolu s Jaroslavom Palivcom na vozidle Huyndai Accent WRC pred koncom súťaže skončili v priekope na RS Cemjata, čim prišli o dovtedajšie vedenie v súťaži.

V roku 2005 sa konal pätnásty ročník pričom súťaž bola prešovská rally zaradená do FIA Európskeho pohára - central, čo sa prejavilo aj na štartovej listine, kde sa nachádzalo množstvo zahraničných posádok (Slováci, Česi, Poliaci, Maďari, Bulhari, Taliani, Rakúšania). Organizátori pripravili pre súťažiacich okrem iných aj dve viac ako 30-kilometrové rýchlostné skúšky, jedna sa išla v piatok, druhá v sobotu. Prvú RS vyhral Jozef Béreš ml., od druhej ale vedenie prebral domáci Tibor Cserhalmi, ktorý si ho udržal do konca dňa. Tretie miesto po prvom dni patrilo Poliakovi Czopikovi. Hneď na prvej RS (RS 5) 2.etapy urobil Cserhalmi chybu a po havárii musel odstúpiť. To isté sa podarilo na RS 7 aj dovtedy druhému Czopikovi a tak nakoniec bolo v cieli poradie Béreš ml., Gabrys, Štepánek.






 © 2019 Slovakia Rally System (srs@srs.sk)